Turismifirmad: Hiina turistide arv kasvab kolme aastaga kahekordseks

Seitsmesed

Eesti Turismifirmade Liidu (ETFL) hinnangul kasvab Hiinast pärit turistide arv aastaks 2020 hüppeliselt ning Eestisse jõuab neid kolme aasta pärast tänasega võrreldes vähemalt kaks korda rohkem, vahendab BNS.

"Hiinlaste Eestisse jõudmisel praegu ja tulevikus on väga suure ja tänuväärse töö ära teinud Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS), kes on Eestisse toonud kaugturgude potentsiaalseimaid ostjaid, neile atraktiivselt Eestit tutvustanud ning aidanud korraldada ärikohtumisi Eesti turismiettevõtjatega," ütles ETFL-i president Külli Karing pressiteate vahendusel.

"Hiljuti EAS-i eestvedamisel Eestis peetud Baltimaade suurimal turismialasel kontaktide loomise üritusel Baltic Connecting nägime nii Hiina kui teiste Aasia reisifirmadega kohtudes, et huvi Eesti vastu on väga suur ning kasvupotentsiaal loomulikel tingimustel vähemalt kahekordne, aga miks mitte enamgi," lisas Karing.

2016. aastal tegid Hiina turistid kokku 130 miljonit välisreisi, aastaks 2020 prognoositakse reiside arvu väga järsku kasvu umbes 250 miljoni reisini. Sama kasvutempo juures suureneks hiinlaste Eestisse tulemine kaks korda ehk umbes 30 000 turistini aastas, ent Karingu kinnitusel on Eesti potentsiaal tegelikkuses oluliselt suurem.

"EAS-i ja turismifirmade ligi seitsme aasta pikkune süsteemne töö Aasia turgudel hakkab vilja kandma. Viimase kolme aastaga on hiinlaste arv juba kolm korda suurenenud ning prognooside kohaselt suureneb veelgi – aastal 2020 näeksime Eestis sama palju Hiina turiste kui täna näiteks itaallasi, prantslasi või hispaanlasi," ütles Karing.

"Alates 2010. aastast on Eesti turismiettevõtted koostöös EAS-iga käinud igal aastal Hiinas Eesti tutvustamisüritusi korraldamas ning hiljuti Eestit väisanud Hiina ettevõtete suur huvi on käegakatsutav tõestus sellest, et riik ja ettevõtjad on koos targalt tegutsenud," ütles Karing.

Baltic Connectingul käisid Eesti kui uue reisisihtkohaga tutvumas ja Eesti turismiettevõtetega kohtumisi pidamas peale hiinlaste veel ka Korea, Jaapani ja USA reisifirmad. Karingu kinnitusel ei ole Aasia ainult Eesti jaoks uus ahvatlev võimalus, vaid väljakutse kogu Euroopale ja Ameerikale, seega tuleb Aasia turgude eripära hästi tunda ja tõsiselt pingutada, et Eestit globaalses konkurentsis pildil hoida.

"Eesti reisiettevõtjad on investeerinud aega ja raha sellesse, et õppida tundma Hiina turistide reisikäitumist, ent siia saabuvate külaliste teenindamiseks saaksime veelgi paremini valmis olla. Kindlasti tuleks Eesti turismiväravad, nagu lennujaam, sadam ja muud transpordisõlmed varustada hiinakeelsete siltidega, sest Hiina turist ei ole harjunud ingliskeelse keskkonnaga ning talle on omakeelsed viidad väga olulised," selgitas Karing. "Lisaks tuleb tõsiselt tegelda hiinakeelsete giidide välja koolitamisega."

Kommentaarid puuduvad