Õnnetusse sattunud Smartlynxi lennuk maandus seiskunud mootoritega

Seitsmesed

Veebruari lõpus Tallinna lennuväljal õppelennul õnnetusse sattunud Smartlynxi lennuk pääses imekombel katastroofist, kuna maandumise hetkel olid lennukil seiskunud mõlemad mootorid, vahendab BNS. 

Ohutusjuurdluse Keskus (OJK) on praeguseks läbi vaadanud 28. veebruaril Tallinna lennujaamas toimunud Smartlynxi õnnetuse lennuki pardasalvestised ning keskendub uurimises edasi õhusõiduki juhtimissüsteemile. 

Kogutudinfo kohaselt avaldas OJK, et 28. veebruaril kell 12.02 startis Smartlynx Airlines Estonia Airbus A-320-214 Tallinna Lennujaamast, et läbi viia treeninglende. Pardal oli kapten-instruktor, teine piloot, neli õpilast ja lennuameti inspektor. Koolitusel viidi konveiermaandumistena läbi tüübipädevuskoolitust. 

Kell 17.04 pärast edukat lähenemist rajale ei suutnud õhusõiduk uuel õhku tõusul kõrgust koguda. Õhusõiduk ei reageerinud kõikidele juhiste korraldustele, kaotas kõrgust ja põrkas lennuraja otsa lähedal vastu rada. Kokkupõrke käigus puudutasid mootorid lennurada ning purunesid telikute luugid, märkis OJK. 

Pärast kokkupõrget maaga kogus õhusõiduk uuesti kõrgust ning pilootidel õnnestus õhusõiduk stabiliseerida ja pöörata tagasi, et maanduda rajale 26. Pöörde sooritamise järel seiskusid mõlemad õhusõiduki mootorid. 

Piloot edastas teate hädamaandumiseks ja sai vastava loa. Õhusõiduk maandus kell 17.11 umbes 150 meetrit enne lennurada ja jäi lõplikult pidama 15 meetrit lennurajast lõunas. 

Maandumise käigus purunesid kõik rehvid. Instruktor ja üks õpilastest said õnnetuse käigus kergeid vigastusi. 

Ohutusjuurdluse Keskus on majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi spetsiifilist ülesannet täitev struktuuriüksus, mis on ohutusjuurdluste läbiviimisel sõltumatu ning iseseisev.

Kommentaarid puuduvad