Selgusid Eesti populaarseimad automargid

Seitsmesed

Kantar Emori uuringu kohaselt on Eestis ning ka Baltimaades populaarseimateks automarkideks Volkswagen, Toyota ja Škoda, vahendab BNS.

Kolmandik küsitlusele vastanutest eelistaks Volkswagenit ja Toyotat ning veerand Škodat. Lätis on eelistuste tipus Volkswagen, Toyota ja Audi. Leedulaste lemmikud on pea võrdsete tulemustega Audi, Toyota ja Volkswagen. Keskmiselt kaalutakse uue auto valikul 2,5 margi vahel, teatas uuringufirma.

Kui Toyota, Volkswagen ja Audi on olnud potentsiaalses ostukorvis tugeval positsioonil läbi aegade, siis Škodat mainis 2005. aastal vaid üks protsent ning nüüdseks 25 protsenti. Samuti on 1 protsendilt 10 protsendi lähistele jõudnud Korea margid Kia ja Hyundai.

Nõrgeneva trendiga jäävad aga silma mitmed Jaapani margid nagu Honda, Mazda, Subaru ja Nissan, mille poolehoidjate ring on pisut kahanenud teistest kahvatuma uute mudelite valiku tõttu turul.

"Aastatuhande alguses olid Baltikumi autoostjad uuele märksa enam avatud kui praegu ja erinevate markidega eksperimenteeriti rohkem," märkis Kantar Emori juhtekspert Triinu Ojala. "Nüüdseks on autoomanike lojaalsus oluliselt kasvanud. Sama margi juurde jäämist kaalub 68 protsenti vastanuist."

Kantar Emor ja Kantar TNSi partnerid küsisid kõigis kolmes Balti riigis ka elanike eelistusi nende tulevase auto kütuseliigi kohta. 42 protsenti eestlastest soovib soetada bensiinitoitel auto, suurem osa ehk 44 protsenti lätlastest ja 31 protsenti leedulastest eelistaks endiselt diiselmootorit.

Samas on diiselmootori eelistajate osakaal eeskätt Leedus ja Eestis tugevalt langemas, asendudes hübriidajamiga autode huvilistega, mille ostu kaaluks vastavalt 29 protsenti ja 22 protsenti, Lätis oli hübriidihuvilisi vaid 16 protsenti vastanuist.

Huvi elektriautode vastu on endiselt tagasihoidlik ja üllatuseks on see Eestis Balti riikidest madalaim – 3 protsenti. Lätis tunneb elektriautode vastu huvi 4 protsenti ning Leedus 12 protsenti inimestest.

"Car Brand Health" automarkide tuntuse ja maine seireuuringut on Kantar Emor Eestis ja Kantar TNSi firmad Lätis ja Leedus korraldanud aastast 2005. Igas riigis küsitletakse telefoni teel 500 kuni seitsmeaastase auto omanikku, kes otsustavad ise uue auto margivaliku üle. Seekordne uuring toimus aprillis-mais.

Kommentaarid puuduvad