Ennekuulmatu juhtum! Reisibüroo Novatours läheb kliendi vastu kohtusse, kes nõuab „liiga külmade basseinide” eest reisiraha tagasi

Seitsmesed

Tarbijavaidluste komisjoni pöördus Novatoursi klient, kuna reisifirma müüs talle kokkulepitud tingimustest kehvema hotellipaketi: peamiseks mureks liiga madal veetemperatuur välibasseinides. Novatours väitega ei nõustu ja läheb kohtusse, vahendab Delfi.

Tenerife puhkusepaketi soetas klient läbi vahendaja Robinson Reisid OÜ. Reisi korraldas Novatours.

Kokku maksis klient kaks nädalat kogu perega puhkamise eest 8251 eurot. Selle hinna sees sisaldus edasi-tagasi lend, transfeer lennujaamast hotelli ning majutus Park Club Europe 3+ hotellis, peretoas. Tarbija ostis kõik hinnas paketi ning reis toimus detsembri lõpust jaanuari alguseni, kestes kaks nädalat.

Kliendi meelest on Novatours lepingut rikkunud, sest hotell ei vastanud kokku lepitud tingimustele. Kohale jõudes olla kõikides basseinides olnud külm vesi (temperatuur 19-20 kraadi). Sellest informeeris klient koheselt ka Novatoursi esindajat.

Tarbija on varasematel aastatel samuti käinud koos lastega talvisel perioodil puhkamas ja leidis, et soojendusega basseinide olemasolu on sel juhul nii lastele kui täiskasvanutele hädavajalik.

Klient just seetõttu selle konkreetse hotelli valiski, et Novatours olla lubanud soojendusega basseine. Tarbija leiab, et kuivõrd hotellis ei olnud basseinides sooja vett kuni reisi lõpuni, siis ebaõnnestus tema puhkus ja ta soovib 50 protsenti hinna alandust pakettreisi koguhinnast.

Klient väidab, et on käinud talvisel ajal puhkamas viiel korral ja varasemalt ei ole olnud sellist probleemi, kui paketi kirjelduses on "köetav bassein", siis on olnud basseinis vesi ka mõistlikul tasemel soe vesi.

Tarbija väidab, et lastebasseinis puudusid tegelikult üldse kütteseadmed. Tarbija on oma avaldusega esitanud igal päeval tehtud pildid basseinivee temperatuurist. Oma nõudes soovib Novatoursi klient pakettreisihinna alandamist 50 protsenti ulatuses summas 4950,60 eurot.

Pooltevaheline õigusvaidlus pole sellega veel lõppenud, sest Novatours pöördub õigusliku hinnangu saamiseks kohtu poole. Tarbijavaidluste komisjoni andmetel ei ole mainitud teemal Eestis ühtegi kohtulahendit olnud, millega vaidlust saaks hetkel võrrelda.

Novatours: hotell tõendas basseinisoojenduse olemasolu

Novatoursi selgitusel on hotelli poolt tõendatud, et basseini soojendus oli sisse lülitatud. Nagu ka hotell on oma vastuses Novatoursile selgitanud, nii väidab ka Novatours, et basseinivee temperatuur võis esimestel puhkusepäevadel hoolimata sisselülitatud soojendusele olla madalam ilmastikutingimustest tulenevalt, st tulenevalt põhjusest, mida saab ka käsitleda vääramatu jõuna.

Novatoursi turundus- ja suhtekorraldusjuht Olev Riisbergi selgitusel ei ole mainitud teemal Eestis ühtegi kohtulahendit olnud, millega vaidlust saaks hetkel võrrelda.

„Tarbijakaebuste komisjoni otsustega juhime tähelepanu tõsiasjale, mille kohaselt on tarbijakaebuste komisjon olemuselt organ, mis püüab leida tarbija ja kaupleja vahelistele erimeelsustele lahendust kohtuväliselt. Tarbijakaebuste komisjoni otsused ei ole koheseks täitmiseks kohustuslikud ning samuti ei ole järgimiseks kohustuslikud ega ettevõtjale siduvad komisjoni poolt antud hinnangud. Siduvad on samas pooltele kohtu poolt antavad õiguslikud hinnangud," selgitab Riisberg, et komisjonis sündinud otsus pole veel loo lõpp.

Foto: booking.com

Kommentaarid puuduvad