Uuring: Pirita suunast lähtuvad ummikud kaotaks üks bussiliin

BNS

Pirita ja Viimsi suunast lähtuvast liiklusest põhjustatud ummikud Tallinnas oleks võimalik kaotada ekspressbussiliini kävitamisega, mistõttu langeks ära ka uue, palju kriitikat pävinud Reidi tee ehitamise vajadus, selgub Viimsi valla tellitud liikuvusuuringust.

"Kõik on aru saanud, et ega ennast ummikutest välja ehitada ei õnnestu, see on muu maailma kogemus. Sest ummikud taastuvad ja veel hullemal kujul," ütles uuringu koostamist juhtinud liikuvuse ekspert Marek Rannala.

Uuringu kokkuvõttes tuuakse esile, et Viimsi vallast ja Piritalt Tallinna kesklinna suunduva liikluse vähendamiseks tuleb kasutada mujal maailmas äraproovitud teisi meetmeid, mitte aga ehitada uusi teid.

"Võti ongi selles, et ummikud saab korda siis, kui teha liikumisviisid mitmekesiseks ja kaotada ära sundliikumiste põhjused," viitas Rannala.

Esmalt tasuks arendada tegevusi ja teenuseid, mis vähendaks inimeste vajadust kesklinna sõita. "Kool on nii Viimsis kui Pirital üks suuremaid põhjuseid üldse Tallinna kesklinna sõitmiseks," märkis ekspert. "Kui Piritale ja Viimsisse üks korralik kool tehakse, siis on ka ummikud kadunud. Nii lihtne see ongi - koolivaheajal ju näeb seda," lisas Rannala.

Teiseks soovitatakse uuringus muuta seniste liikumisvõrgustike kasutamine efektiivsemaks, ehk arendada ühistransporti. Kui panna Haabneeme ja Tallinna kesklinna vahele sõitma ekspressbussiliin, siis piisava liikumistiheduse korral aitaks see kaotada tipptunnil ummikud Pirita teel.

"Kui Pirita teed pidi autoga ööpäevas liikujate koguarv on 26 000 ja hommikusse tippaega jääb näiteks veerand ehk 6500, siis igapäevaste ummikute kaotamiseks piisab nendest 15 protsendi eemaldamisest ehk autodest on vaja ühistransporti saada umbes 1000 inimest. Korralduslikult tähendab see 12 bussitäit inimesi kahe tunni jooksul: buss intervalliga 10 minutit, sõiduaeg otsast otsani 40 minutit, vaja oleks umbes kümmet bussi," öeldakse uuringu soovitustes.

Järgnevalt märgitakse samas, et kui ka liikumisvõrgu efektiivsema kasutamise meetmed on ammendatud, võib kasutada taristu ümberehitamist piiratud ulatuses, eelkõige ristmike suurema läbilaskvuse saavutamiseks. Kui ka sellest enam ei piisa, alles siis oleks mõtet kaaluda uute teede rajamist või olemasolevate ulatuslikku rekonstrueerimist, seisab uuringus.

Tallinna linnavõim väidab, et Russalkast kesklinna poole mere äärde plaanitava Reidi teega lahendatakse liiklusprobleemid kesklinnas. Praegu on projekt peatatud, kuna Roheline liikumine kaebas selle protseduurireeglite rikkumisele viidates kohtusse.

 

Foto: err.ee

Kommentaarid puuduvad