Kristina Kallas: idee oli juhtida tähelepanu Eesti lõhestatusele

Seitsmesed

Poliitilise liikumise Eesti200 liidri Kristina Kallase sõnul olid esmaspäeval Tallinna kesklinna üles seatud provokatiivsete plakatite eesmärk juhtida tähelepanu lõhestumise probleemile Eestis, mis on 28 aastat lahenduseta püsinud.

Kallase sõnul oli Eesti200 idee tuua esile probleem lõhestatusest ja vastandumisest, samuti juhtida tähelepanu asjaolule, et Eesti eri piirkondades on inimestele teenuste kättesaadavus erinev, paljud inimesed ei pääse arsti juurde, väga palju on vaeseid ja nii edasi.

"Vabandan nende ees, kellele Eesti lõhestatuse probleemi väljatoomine esmaspäevasel kujul haiget tegi," ütles Kallas, lisades, et kampaania eesmärk oli see, et tulevikus ei peaks enam kunagi selliseid plakateid üles riputama. "Kui me oleme sedavõrd haavatavad ühe väikese plakati peale, siis see teeb meid sisemiselt nõrgaks," märkis Kallas.

Tema sõnul pole tegelik probleem see, et kohe-kohe hakkab suures koguses migrante üle piiri tulema või Euroopa Liit rikub Eesti iseotsustamise võimalusi, vaid tuleb püüelda selle poole, et meil oleksid ühtsed koolid, kus Eesti ja Vene lapsed mängivad koos palliplatsil, tähistavad koos riigi aastapäeva ja loevad samu raamatuid. "Usaldus seisneb sellest, et me räägime sellest probleemist ausalt," rõhutas Kallas.

Küsimusele, kas esmaspäevane kampaania oli püüe odavalt populaarsust võita, küsis Kallas vastu, et kas odava populaarsuse võitmine on see, kui seltskond inimesi tõuseb püsti ja näitab, kus on ühiskonna valupunktid. "Kui te ütlete, et kampaaniaga mängisime trumbid Venemaale kätte, siis tegelikult mängitake trumbid kätte Venemaale sellega, et lõimumise probleem on 28 aastat lahendamata," rõhutas Kallas.

Ta lisas, et algselt plaanis Eesti200 plakateid üleval hoida kaks päeva, kuid ühiskonna valulise reageeringu järel seda otsust muudeti. Kampaania hind oli Kallase sõnul ligi 3000 eurot.

Kommentaarid puuduvad