Töögrupp uurib liikluskäitumise arvestus- ja hoiatussüsteemi vajadust

BNS

Valitsuse liikluskomisjon otsustas luua töögrupi, kes hakkab uurima liikluskäitumise arvestus- ja hoiatussüsteemi (LKAS) vajadust.

Liikluskomisjon otsustas luua töögrupi, mis hakkab analüüsima seost tänavatel-teedel reegleid korduvrikkujate sõitjate ja liiklusõnnetuste vahel ning kas see põhjendab LKAS-i loomist, teatas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) pressiesindaja kolmapäeval BNS-ile.

LKAS on suunatud korduvrikkujatele ning sarnane süsteem on liikluses riskikäitumise ohjeldamiseks ja turvalisuse suurendamiseks kasutusele võetud enamuses Euroopa Liidu (EL) liikmesriikides.

"Ootame esmalt ära töögrupi uuringu tulemused ja siis vaatame edasi. Siiani on riik andnud sõnumi, et liiklusrikkumisi käsitletakse ükshaaval ja olenemata rikkumise raskusest piisab enamuse rikkumiste heastamiseks rahatrahvi tasumisest," ütles majandus- ja taristuminister Taavi Aas. "Tänaseks oleme aga seisus, kus üksikutele rikkumistele suunatud süsteem ei täida täiel määral enam oma eesmärki vähendada ohtlikku liikluskäitumist ja liiklusreeglite eiramist. Ohutuse suurendamiseks on vaja tegeleda ka korduvalt nõudeid eiravate juhtidega.“

Üldine kontseptsioon LKAS-i puhul on, et liiklusreeglite eiramisel saab mootorsõidukijuht rikkumise raskusastet arvestades vastava arvu punkte, seejuures on punktide andmisest ja vähenemisest juhil pidev ülevaade. Punktide vähendamiseks on võimalik osaleda rehabilitatsiooniprogrammides. Korduvrikkumiste toimepanemisel ja teatud punktisumma ületamisel võetakse juhil ka juhtimisõigus. Juhtimisõigus taastatakse peale juhtimisvõimekuse hindamist ja rehabilitatsiooniprogrammi läbimist.

Tänavu esimese viie kuu jooksul on juhtunud 464 inimkannatanuga liiklusõnnetust, milles hukkus 24 ja sai vigastada 580 inimest. Võrreldes 2018. aasta viie esimese kuuga, vähenes eelkõige ühesõidukiõnnetustes hukkunud mootorsõidukijuhtide arv.

„Peagi on käes jaanipäev. Kutsun üles kõiki inimesi käituma liikluses mõistlikult. Palun hoolige iseendast ja oma lähedastest, et kõik roolid oleks kindlates kätes ja me kõik jõuaksime turvaliselt koju,“ sõnas Aas.

Joobes mootorsõidukijuhtide osalusel toimus viie kuu jooksul 31 liiklusõnnetust, neis sai vigastada 39 inimest, hukkunuid ei olnud. Eelmisel aastal samal ajal juhtus joobes juhtide süül 52 liiklusõnnetust ning neis sai vigastada 65 inimest, hukkus neli inimest.

Kommentaarid puuduvad