Aab: Helsingi-tunneli valmimine 2024. aastaks pole realistlik

Seitsmesed

Riigihalduse minister Jaak Aab ei pea realistlikuks Helsingi ja Tallinna vahelist merealust tunnelit kavandava Soome ettevõtja Peter Vesterbacka soovi ehitada tunnel valmis juba 2024. aasta lõpuks, kirjutab rahvusringhäälingu uudisteportaal.

Aab ütles ERR-ile, et Eesti ja Soome vahel raudteetunneli rajamiseks vajaliku eriplaneeringu algatamise otsustamiseks on esimesed algandmed koos, kuid õhus on mitmeid kahtlusi, eelkõige rahastamise ja keskkonnamõjude osas.

Aabi sõnul on enamik asjassepuutuvaid ministeeriumeid Finest Bay Area Development esitatud dokumentidega tutvunud ning oma hinnangu arendaja plaanidele andnud.

"Mõningate ministeeriumite kirjadest on näha, et tahetakse täiendavaid andmeid arendajalt. Kui on kõik kirjad käes, siis saame otsustada, kas küsime lisaandmeid või läheb arutelu valitsuskabinetti, et näha, kas kõik eeldused on täidetud, et eriplaneeringut algatada. Momendil ei ole konkreetset otsust tehtud," ütles Aab.

"Ei tundu eriti realistlik, ütlen ausalt, sellepärast et eriplaneeringu protsess iseenesest on väga pikk. Hinnanguliselt ka projekteerimine, ehitamine tundub pikem, kui Peter Vesterbacka on väitnud," ütles Aab vastuseks Vesterbacka plaanile tunnel 2024. aasta lõpuks valmis ehitada.

Kuna raudteetunneli rajamine Eesti ja Soome vahele on rahvusvaheline ning suure keskkonnamõjuga projekt, siis Eesti seadusandlus ei näe muud varianti kui eriplaneeringu kehtestamine, ütles Aab. Soomes vastav projekt riigi eriplaneeringut ei nõua.

Vesterbacka sõlmib Hiina ehitusfirmaga CREC sel nädalal ühiste kavatsuste protokolli, vahendas rahvusringhäälingu uudisteportaal teisipäeval.

Vesterbacka ettevõtte Finest Bay Area Development teatel võtaks ehitustööd aega kuus aastat ning selles osaleks aastas 20 000 inimest.

Kommentaarid puuduvad