Uuring: kõige kiiremini kolivad kriisi ajal internetti pangateenused

uudised.ee

Märtsi lõpus Luminori tellitud ja Norstati poolt läbi viidud küsitlus näitab, et kõige enam on kasvanud viimaste nädalate jooksul eestimaalaste valmisolek kasutada distantsilt just pangateenuseid.

23 protsenti vastanutest kinnitas, et just panganduse valdkond on see, kus seniajani eelistati teisi teenusest osasaamise viise, kuid nüüd tehakse oma toiminguid rohkem läbi interneti. Teine märkimisväärne muutus on toimunud töötegemises, kus 20 protsenti vastanutest andis teada, et on pidanud olukorrast tingituna füüsiliste kohtumiste ja koosolekute asemel tegema neid virtuaalselt. Palju kajastatud hüpet toidu ja esmatarbekaupade ostmisel e-poodidest kinnitab aga vaid üheksa protsenti küsimusele vastanud eestlastest. 

Balti riikide võrdluses paistavad mõnevõrra ootamatult eestlastest justkui kiiremate kohanejatena silma lätlased ja leedukad. Näiteks pangateenuste osas on oma harjumusi viimase paari nädala jooksul muutnud suisa 35 protsenti lätlastest ning toitu on hakanud e-poodidest ostma 13 protsenti leedukatest.

Trende kommenteerides ütles aga Luminori kliendipakkumiste juht Ele Reiljan, et vastupidiselt aeglasemale kohanemisele paistab tulemusest pigem välja see, et eestlased on juba varasemalt olnud altimad e-teenuste kasutajad. „Kuna eestlased on juba pikemat aega tublisti interneti vahendusel asju ajanud, siis tõenäoliselt hetkeolukorras tulevad Läti ja Leedu meile lihtsalt kiiremini järele,“ lisas ta.

Oma seniseid harjumusi pole esimese kahe eriolukorra nädala jooksul üldse muutnud 57 protsenti eestlastest, 51 protsenti leedukatest ja 43 protsenti lätlastest vastanutest.

Kommentaarid puuduvad