Tallinki uue süstiklaeva terassektsioonid asusid teele Gdańskist Rauma

uudised.ee

Tallink Grupi uue shuttle-laeva MyStar Poolas valmistatud terassektsioonid asusid Gdańskist Rauma laevatehase poole teele.

Terassektsioonid, millest tulevikus saab laeva toiduladu, alustasid laupäeva õhtul Poolast Rauma laevatehase poole Soomes teed pargasel Kikka, mida pukseerib puksiirlaev Meteor. Uudise avaldamise ajaks oli tandem jõudnud Liepājaga umbes samale laiuskraadile. 

Pargase teekonda saab reaalajas jälgida aadressil www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:6060/zoom:14

Poolas Rauma Marine Constructionsi (RMC) allhankija ehitatud terassektsioonid on igaüks 9,9 meetrit kõrged ning 30,6 meetrit laiad ning moodustavad tulevikus laeva kiilust autotekini ulatuva veealuse toidulaosektsiooni, kus ladustatakse reisijatele ja meeskonnale mõeldud toiduaineid.

Tänapäeval on laevaehituses väga tavapärane, et laevatehas, mis on laevaehituse peatöövõtja, laseb osad plokid allhanke korras mõnel teisel laevatehasel ehitada, et sel viisil ehitusprotsessi kiirendada, kuna erinevaid plokke ehitatakse erinevates laevatehastes üheaegselt.

Stocznia Gdańska ehk Gdanski laevatehase piirkond on koht, kus kunagi ehitati ka omaaegne Eesti merenduse lipulaev Georg Ots ja kus kunagi töötas elektrikuna Poola endine president Lech Wałęsa. Toona kandis tehas Lenini nime. Täna asub sellel alal paarkümmend väiksemat laevatehast, mis pakuvad alltöövõttu suurematele tehastele nagu RMC. 

Ilmastikuoludes sõltuvalt peaksid terassektsioonid Raumasse jõudma järgmise nädala lõpus.  

Selle nädala alguses toimus Saksamaal Augsburgis ka MyStari neljanda peamasina testimine, mille teostas peamasinate tootja MAN Energy Solutions. Peamasinatest kolm on juba valmis ning MAN Energy Solutionsis testitud ning viimane, viies peamasin, valmib ning testitakse augusti lõpus. Esimene peamasin toimetati Raumasse raudteetranspordiga juuli keskpaigas ning teise ja kolmanda peamasina transporti valmistatakse hetkel ette ning need asuvad peagi Rauma poole teele.

"Meil on hea meel, et MyStari ehitus nii hästi edeneb, hoolimata väljakutsetest, millega kõik meie partnerid hetkel silmitsi seisavad globaalse COVID-19 pandeemia tõttu. Kõik tegevused edenevad hetkel plaanipäraselt, kõik osapooled tegelevad sihikindlalt selle nimel, et püsida tegevustega graafikus ning igal nädalal on näha, et liigume projektiga jõudsalt edasi järgmiste suuremate verstapostide poole, nagu näiteks  järgmisena terendav kiilupanek," ütles Tallink Grupi laevateeninduse juht ning kontserni peakapten Tarvi-Carlos Tuulik.

"Kuna Euroopa piirid on vähemalt praegusel hetkel taas avatud ja võimaldavad meil reisida, on meie oma projektimeeskond saanud viimastel kuudel taas meie laevatehaste ja tootjate juures kohapeal ehituse kulgu ja arenguid vaatamas käia ning veenduda, et tehtud tööde tulemused vastavad kõigile meie kvaliteedinõuetele ja ootustele," lisas Tuulik.

"Meil on samuti hea meel, et antud laevaehitusprojekt on jõudsalt edenemas COVID-19 pandeemiast hoolimata. Positiivne on ka see, et tellija esindajad pääsevad taas laevatehasesse kohapeale ning projektiga seonduvaid tegevusi saab jälle tavapäraselt teha. Kuna peamiste laeva plokkide ja elementide, nagu terassektsioonide, peamasinate, generaatorite, LNG-mahutite, ehitus ja tootmine edeneb hästi, siis on kõik eeldused loodud selleks, et MyStari ehitus kulgeks plaanipäraselt," lausus Rauma Marine Constructionsi MyStari projekti juht Marko Paloluoto.

MyStari ehitusprojekti järgmine suurem verstapost on laeva kiilupanek, mis praeguste plaanide kohaselt peaks Rauma laevatehases aset leidma selle aasta septembris.

Kommentaarid puuduvad