Eesti firma arendas teeauke tuvastava tehnoloogia

uudised.ee

Eesti tehnoloogiaettevõte EyeVi Technologies arendab autole paigaldatavat kaardistustehnoloogiat EyeVi, mis tuvastab automaatselt teetähised ning teekatte defektid ning loob isesõitvate autode juhtimiseks vajalikud täpsed kaardid, vahendab BNS.

Firma tegevjuht Gaspar Anton märkis pressiteates, et uus tehnoloogia ühendab autole kinnitatava panoraamkaamera, lidari ehk laserskaneerimisseadme ja tehisintellekti ning selle tulemusena valmivad täpsed kolmemõõtmelised kaardirakendused.

Seadme väljatöötamist ja testimist nõustas riigiettevõte AS Teede Tehnokeskus. Nüüd sõlmisid EyeVi Technologies ning Teede Tehnokeskus partnerlepingu, mille kohaselt tegeleb EyeVi Technologies edasi tootearendusega ning mõõtmisteenust hakkab pakkuma Teede Tehnokeskus.

"Varem käis näiteks aukude ja pragude tuvastamine mitme autoga ja aeglasel kiirusel keset liiklust. EyeVi-ga varustatud autoga saab teostada kõik mõõtmised tavapärasel liikumiskiirusel ning efektiivsus on mitu korda suurem," ütles Teede Tehnokeskuse arenduse ja uuringute osakonna juhataja Marek Truu.

Truu lisas, et Teede Tehnokeskus inventeerib praegu EyeVi-ga 7000 kilomeetril Eesti riigimaanteedel defekte ning annab selle põhjal maanteeametile ülevaate teede seisukorrast ning sisendi remontide planeerimiseks. Sama tehnoloogiaga teeb keskus andmekorjet ka mitmele omavalitsusele.

"Selleks, et saada ülevaade teede seisukorrast ning planeerida kõige efektiivsemalt vajalikke parandustöid, vajaksid sarnast informatsiooni ka teised omavalitsused," ütles Truu ja lisas, et Teede Tehnokeskus plaanib EyeVi tehnoloogiaga alustada teede kaardistamist ka teistes Balti riikides. EyeVi-d on juba rakendatud näiteks ka Kreekas, Rwandas ja Kariibi saartel.

EyeVi Technologies tegevjuhi sõnulpole teede kaardistamine piiratud ainult remonttööde kavandamisega, vaid seda saab tulevikus kasutada ka isejuhtivate masinate juures.

"EyeVi tehnoloogiaga teede kaardistamine annab isejuhtivatele seadmetele eluliselt olulise sisendi – selleks, et auto teel reaalselt orienteeruks, pannakse kokku GPS-i ning tänavapildi geokoordinaadid, mida pidevalt uuendatakse. Näiteks kus täpselt asuvad teeservad, ristmikud, äärekivid ja jooned," lisas Anton.

Kommentaarid puuduvad