Rail Balticu ehitus läheb nelja aasta jooksul maksma 1,09 miljardit

uudised.ee

Rail Balticu Eesti osa ehitustööde hinnanguline maksumus aastatel 2021 kuni 2024 on ligikaudu 1,09 miljardit eurot, mis sisaldab nii Euroopa ühendamise rahastu (CEF) toetust kui kohustuslikku riiklikku omapanust, vahendab BNS.

Kogusummast ligikaudu 148 miljonit eurot tuleb Euroopa Liidu (EL) 2014–2020 eelarveperioodi vahenditest sõlmitud CEF rahastamislepingute alusel ja ligikaudu 8 miljonit eurot – sõltuvalt vooru mahust ning taotluse edukusest – on prognoositud perioodi 2014–2020 viimase CEF taotlusvooru vahenditest, selgus äsja avaldatud 2021.–2024. aasta riigi eelarvestrateegiast (RES).

Ligikaudu 931 miljonit eurot peaks tulema EL-i 2021–2027 eelarveperioodi prognoositavatest vahenditest 2024. aastani. Selle summa puhul on aga tegu indikatsiooniga projekti Eesti tegevuste elluviimise võimekusest, ent tegelikud investeeringumahud sõltuvad 2021–2027 eelarveperioodi vahendite aastate- ja taotlusvoorude-vahelisest jaotusest, mis ei ole veel teada.

Riigi kohustusliku omafinantseeringu puhul on arvestatud kas teadaoleva või prognoositava minimaalse omafinantseeringu määraga, mis on 15 või 19 protsenti investeeringu maksumusest 2014–2020 ning 15 protsenti 2021–2027 eelarveperioodi vahendite puhul. 

RES-i kohaselt on projekti Eesti osa eelarve 2021. aastal 70,4 miljonit eurot, 2022. aastal 148,7 miljonit eurot, 2023. aastal 456,7 miljonit eurot ja 2024. aastal 494,9 miljonit eurot. 

2021. aastal jätkub 2019. aastal alustatud Rail Balticu suuremahuline projekteerimine Eesti territooriumil. Projekteerimistööde hinnanguline kogumaksumus on ligikaudu 40,9 miljonit eurot, millest riigi kohustuslik omafinantseering on 15 protsenti kogumaksumusest.

Põhitrassi Eesti osa ehitustöödeks kulub tuleval aastal 10,8 miljonit, kaasnevte rajatiste ehituseks 13,2 miljonit. Maid omandatakse 3,2 miljoni euro summas. 

Kommentaarid puuduvad