Kohalik tarbija eelistab üha rohkem Eesti ja Euroopa e-kaubandust

uudised.ee

Omniva teatel eelistavad 2020. aasta jooksul toimunud muudatuste tõttu kohalikud tarbijad üha enam kodumaiseid ja Euroopa e-kaubandusplatvorme Hiina e-kaubandusele, vahendab BNS.

Möödunud aastal oli Hiina ja Euroopa pakkide võrdluses Hiina pakkide osakaal 80 protsenti, kuid viimase aasta jooksul on Euroopa mahud märkimisväärselt kasvanud ning praegu on Hiina osakaal 60 protsenti ja suund Euroopa kasuks jätkub, teatas Omniva. 

Hiina pakimahud vähenesid kevadel möödunud aastaga võrreldes 70–75 protsenti, mida saab selgitada logistiliste probleemidega, sest tarneajad pikenesid märkimisväärselt. 

"Koroonakriisi esimese laine kõrghetkeil kasvasid mitmete Eesti suurte e-kauplejate mahud kaks või kolm korda. Omniva klientide seas leidus ka neid, kelle pakimahud kasvasid paari nädalaga 10 korda," ütles Omniva juhatuse esimehe kohusetäitja Andre Veskimeister pressiteates.

"Mitmed suured rahvusvahelised e-kaubanduse ettevõtted on öelnud, et Baltikum oli regioon, kus e-kaubandus kasvas koroonakevadel kõige kiiremini," lisas ta.

Viimastel kuudel on Hiina mahud taastunud ja tarneprobleemid suures osas ületatud, ent Eesti ja Euroopa pakimahud hoiavad Omniva hinnangul endiselt väga muljetavaldavat osakaalu.

Septembri keskel ületas Omniva Eesti koduturu pakiäri teenusemaht kogu 2019. aasta mahud. See tähendab, et tänavu on üheksa kuuga liikunud Eestis e-kaubanduses juba rohkem pakke kui kogu eelmise aasta jooksul, samas kui jõuluhooaeg on aga alles algamas.

Kogu Baltikumis suurendab Omniva veel tänavuse aasta jooksul oma pakiautomaadivõrku kümnendiku võrra – Eestis saavad lisakappe juurde 24 Omniva populaarsemat pakiautomaati.

Omnival on Eestis üle 250 pakiautomaadi ning postiasutustega koos kokku üle 500 pakiväljastuspunkti. Kogu Baltikumis on Omnival ligi 800 pakiautomaat.

Kommentaarid puuduvad