Elroni uute rongide hanke võitis Škoda 56 miljoni eurose pakkumisega

uudised.ee

Elroni uute reisirongide hanke võitis Tšehhi ettevõte Škoda Vagonka; hankelepinguga saab Elron kuus kahesüsteemset elektrirongi võimalusega tellida tulevikus veel kümme täiendavat rongi, seejuures esimese kuue rongi maksumus on 56,2 miljonit eurot. 

Esimeste rongide kogumaksumus sisaldab rongi tootmishinda ja ka viis aastat ekspluatatsiooni kindlustavat hooldusvaruosade ja -materjalide paketti, teatas Elron. Rongide üleandmise aeg on 2024. aasta teises pooles. 

Hankepakkumuse esitas kaks rongitootjat – praeguste rongide tootja Stadler ja muu hulgas lätlastele ronge ehitav Škoda, mis osutus parimaks pakkujaks nii hinna kui ekspluatatsioonikulude poolest.

Hankepakkumisi hinnati 11 erineva kriteeriumi alusel. Sealhulgas võrreldi rongide maksumust, parameetreid, energiakulu, hooldusmaksumust, istekohtade arvu ja kiirendust. 

Tellitavad elektrirongid on kahesüsteemsed, nendega saab sõita nii vanas kontaktvõrgu alas kui ka uutel planeeritavatel elektrifitseeritud raudteelõikudel. Vajadusel saab Škoda ehitatavaid ronge ka tänaste Stadleri rongidega kokku haakida.

Elroni juhatuse esimees Merike Saksa sõnul hakkavad esimesed kuus uut rongi praeguste plaanide kohaselt sõitma Tallinna–Tartu elektrifitseeritud raudteelõigul, mis valmib 2024. aasta detsembriks.

"Uutes rongides on senisest rohkem istekohti nii tavaklassis reisijatele kui ka esimese klassi alas, mis on eraldatud uksega," märkis Saks, lisades, et arvestatud on ka reisijate senise tagasisidega istmete mugavuse ja pehmuse osas. 

Planeeritud on ka teisaldatavad istmed, mis võimaldaksid paindlikumalt reisijate ootustele ja vajadustele reageerida. "Nii saame suvekuudel teisaldatavate istekohtade arvelt rohkem ruumi luua jalgratastele, sügistalvisel perioodil aga võimaldada rohkematel reisijatel istuda," selgitas Saks.

Saks kinnitas, et kuigi rongis on rohkem istekohti, on Škoda rongides senisest enam arvestatud ka ratastoolis, lapsevankri ja rattaga reisijaga.

"Kui senistes rongides on lapsevankriga, ratastooli või rattaga reisijatele mõeldud rongi C-ala, siis uutes rongides on neid kohti rohkem ehk reisijad saavad valida ka sisenemiseks sobivama ukse," lisas ta. 

Uuendusena luuakse tellitavatesse rongidesse kõikidele reisijatele mugavalt ligipääsetav joogi-söögi ala. "Kuna sõiduajad tulevikus järk-järgult lühenevad ning Eestis on vahemaad üpris lühikesed, siis suurt toitlustust rongis pakkuma ei hakata – küll aga on edaspidi kergemad vahepalad ja ka soojad joogid kättesaadavad," ütles Saks. 

Kommentaarid puuduvad