Uuring: e-poest toidu soetamine on poole aastaga kasvanud 77 protsenti

uudised.ee

Kantar Emori toidukaupade e-ostmise veebiuuringu kohaselt on viimase poole aastaga toidukaupade e-ostjaskond kasvanud 77 protsenti, vahendab BNS.

Kui augustis oli viimase kuu jooksul e-poodidest toidukaupu ostnud 8 protsenti 15–74-aastasest elanikkonnast, siis märtsi algul ulatus see juba 13 protsendini, selgub Kantar Emori värskest uuringust.

Võrreldes elanikkonna tervikpildiga on toidukaupade e-ostjate seas enam naisi, alla 40-aastaseid inimesi, Tallinna ja Harjumaa elanikke ning lastega perede esindajaid.

Kantar Emori uuringueksperdi Kersten Jõgi sõnul on kuu lõikes Eestis toidukaupade e-ostjaid praegu juba rohkem kui enamikul tööstuskaupade tootegruppidest.

"Kui juulis oli toidukaupade e-ostjaskond suuruse põhjal alles viiendal kohal, siis tänaseks on tõusnud juba teiseks, jäädes alla veel vaid riiete tootegrupile. Arvestades praegust kasvutempot, ei ole ka esikohale jõudmine võimatu," ütles Jõgi pressiteates.

Toidukaupade e-turu liider on uuringu kohaselt e-Selver, kust teeb iga kuu oste 36 protsenti toidukaupade e-ostjatest, teisel kohal on Barbora ning kolmandal ja neljandal kohal on vastavalt eCoop ja Rimi e-pood.

Jõgi sõnul kujundab häid kliendisuhteid toidukaupade e-ostmisel eelkõige ostlemisprotsessi mugavus – veebipoe ülesehitus peab muutma ostlemise lihtsaks ja nauditavaks. "Keskmisest suurema mõjuga on ka kaupade leidmise lihtsus, lubadustest kinnipidamine ning et e-pood seisab kõrge kvaliteedi eest," lisas ta.

E-kaubanduse trende kaardistav veebiuuring toimus 11.–17. märtsini ja selles osales 1130 Eesti elanikku vanuses 15–74 eluaastat. Toidukaupade e-ostmise veebiuuring toimus 2.–12. märtsini ja selles osales 584 Eesti elanikku vanuses 20–60 eluaastat, kes on ostnud toidukaupu veebist viimase kuue kuu jooksul.

Kommentaarid puuduvad