Uuring: üle poole õllejoojatest eelistab klaaspudelit plekkpurgile

uudised.ee

Enam kui pooled tarbijatest eelistavad endiselt klaaspudelit plekkpurgile, näitab Kantar Emori küsitlus, mis uuris Eesti õllejoojate ostuharjumusi.

Joogi välja valamine klaasi sõltumata taarast mõjutab maitseelamust märgatavalt, ometi teevad seda vähem kui pooled vastanud, teatas Eesti Väikepruulijate Liidu esindaja teisipäeval.

Väikepruulijate liidu juhatuse liige, Lehe pruulikoja juht Tanel Nurmeots ütles, et väiketootjad villivad üha rohkem alumiiniumpurkidesse ja avaldas lootust, et ka tarbijad võtavad purgipakendi aja jooksul täielikult omaks. “Purgis säilib õlu tegelikult palju pikemalt värske, sest jook on kaitstud valguse ja hapniku eest,” sõnas Nurmeots. “Lisaks on purgipakend mitu korda kergem kui klaaspudel, mistõttu väheneb transportimisel süsinikujalajälg ning ka tarbijal on mugavam joogid kaasa haarata.”

Kantar Emori uuring tõi välja, et hoolimata purgi eelistest valib klaaspudeli praegu 58 protsenti ja purgi 19 protsenti vastanutest. 23 protsenti inimestest märkis, et neil pole selget eelistust.

Kuigi Nurmeotsa kinnitusel plekkpurk mingit spetsiifilist maitset joogile ei anna, siis 47 protsenti vastanutest arvas, et klaasist pudelisse villitud õllel on puhtam maitse võrreldes plekkpurgis pakutava õllega. “Kui õllel on plekimaitse, siis on midagi valesti läinud pruulimisel mitte pakendamisel,” rääkis Nurmeots. “Aga selge on ka see, et kõige paremini maitseb jook siis, kui valada see välja ja juua klaasist. Nagu me ei joo head veini otse pudelist, ei tasu ka aromaatsete väärishumalatega pruulitud käsitööõlut otse pakendist pruukida. Meie liidu sõnum õllesõpradele on: vala õlu välja!”

Samas otsustab õlle välja valada ja klaasist juua kõigest 41 protsenti vastajatest. Mõnevõrra rohkem teevad seda naised - 48 protsenti naistest vastas, et valavad õlle alati välja, meestest joob õlut alati klaasist oluliselt vähem - 37 protsenti.

11 protsenti küsitletutest vastas, et pudelist on jooki mugavam juua ja 9 protsenti vastanute hinnangul näeb klaaspakend purgi kõrval ilusam ja esteetilisem välja. Seevastu purgi eelistajate peamiseks argumendiks oli pakendi kergus, teiste põhjusena toodi välja ka lihtsam pakendi käitlemine ja pakendi mugavus.

51 protsenti vastanutest tunnistas, et nende jaoks pole probleem meelepärane õlu teises pakendis osta, kui soovitud pakendis toode konkreetses poes puudub. Samas oli nende vastanute hulk, kes pigem valivad teise õllemargi, kui nende eelistatud pakendis jooki poes ei müüda siiski märkimisväärne - 34 protsenti.

Emori küsitlus uuris ka seda, kui palju inimesed korraga õlut ostavad ja kuidas oma jooki naudivad. Ilmnes, et õllejoojad eelistavad poest soetada multipakiga toodet - kord nädalas teeb seda 38 protsenti vastanutest, sagedamini 25 protsenti ja 1-3 korda kuus 21 protsenti küsitluses osalenuid.

Eesti Väikepruulijate Liidu tellitud Kantar Emori uuringu sihtrühmaks olid 18-64 aastased Eesti elanikud, kes tarbivad õlut. Uuringu sihtrühma kuulus 543 vastajat. 

Mitmed Eesti Väikepruulijate Liidu liikmed on teatanud, et suurendavad purki villitava toodangu osakaalu ja soetavad tootmisse purgiliine; märtsist alates töötavad oma purgimasinad nii Harjumaal asuvas Lehe kui ka Tartus tegutsevas Pühaste pruulikojas, aprillis alustas purki villimist Tallinnas asuv Põhjala pruulikoda. Juba varasemast töötavad purgiliinid väikepruulikojal Tanker ja Põlvamaa metsade vahel tegutseval Käblikul, kes suunavad suure osa toodangust purki.

Lisaks kasutavad mitmed liidu liikmed nagu Õllenaut, Pihtla Õlleköök, Anderson ja Purtse pakendamisteenust pakkuva Eesti ettevõtte Cannery mobiilset villimismasinat. Purkidesse tootmise kogemusi on varasemast näiteks ka Nööskeril, Sori, Mulgi, Kalamaja ja Muddise pruulikojal. Purgipakend on jõudnud ka siidritootmisesse, Jaanihanso siidrivabrikul on valikus purgijoogid.

Kommentaarid puuduvad