Täna
19. okt
4...9
-3...7
Homme
20. okt
2...12
-2...7

Eesti

Platvorm Piletikeskus viib ürituskorralduse uuele tasemele 

09:52 21. september 2021

Lansseeritud on Eesti esimene andmeteadusel põhinev piletimüügi ja publiku kaasamise platvorm Piletikeskus. Idufirma ambitsioon on tõusta Euroopas valdkonna tipptegijaks.

Piletikeskus võimaldab ürituskorraldajatel teha otsuseid toetudes reaalajas statistikale ja läbi piletimüügi kogutud informatsioonile. Andmete mudeldamine ja töötlemine annab korraldajale tööriistad, mida saab rakendada turunduses, müügis, suhtlemises piletiostjatega ning läbimõeldud ja tarkade otsuste langetamisel.

Ettevõtte asutaja Jaan Naaber usub, et andmepõhine lähenemine annab ürituste kasvatamiseks suure tõuke

Teenuse ülesehitamise faasis on Piletikeskus kolme aasta jooksul teenindanud üle 200 ürituse ja väljastanud üle 300 tuhande pileti. Koroonaviirusega kaasnenud piirangud lükkasid ettevõtte lansseerimist küll edasi, kuid kriisist tingitud pausi kasutas ettevõte ära oma tarkvara ja tehnoloogia arendamiseks ning teenuse disainimiseks.

“Eestis on väga tublid korraldajad, kes loovad maailmatasemel üritusi. Oleme õppinud korraldajaid tundma ja saadud kogemus näitab selgelt, et neil puudub ligipääs vajalikele andmetele. Andmed on korraldaja jaoks aga suur vara ja need tuleb panna külaliste ja ürituse kasuks tööle. Kogutud infot tuleb kasutada läbimõeldult ja järjepidevalt,” räägib Piletikeskuse asutaja Jaan Naaber.

Enamus piletimüügi teenusepakkujad ei jaga korraldajatega andmeid üldse või piiravad nende kasutamist. Piletikeskus seevastu väljastab juba korrastatud andmed, mille põhjal saavad korraldajad teha õigeid otsuseid. “Andmete analüüsimisel joonistuvad välja erinevad mustrid ja inimeste käitumisharjumused. Aitame läbi andmeteaduse publikut paremini tunda, kasvatada ja nendega suhelda.”

Võimaluste loetelu on lai

Platvorm võimaldab müüa pileteid veebis ja kassas kohapeal, disainida saali- ja staadioniplaane, hallata kutseid ja teostada kohapealset piletite ning COVID tõendite kontrolli. Täiendavalt saab jälgida reaalajas müügistatistikat ja analüüsida müügitulemusi, edastada piletiostjatele teavitusi ja pakkumisi, küsida tagasisidet jne. Piletikeskusel on olemas kõik vajalik sujuvaks töökorralduseks.

Esimesest päevast peale on ettevõtte fookus olnud ka teenuse ülesehitamisel. “Olla partneri jaoks olemas tähendab kindlustunnet ja kindlustunne annab korraldajale võimaluse keskenduda vaid kõige olulisemale. Teame ja hindame seda väga kõrgelt,” lisab Naaber.

Piletikeskuse teenuse lahutamatu osa on tipptasemel klienditeenindus koos kõnekeskusega. “On selleks siis piletiostja või korraldaja - me ei jäta oma partnereid kunagi murega üksi.”

Suurürituste kogemus

Platvorm on tänaseks olnud taustajõud sellistel suurüritustel nagu võrkpalli Euroopa meistrivõistluste finaalturniir; Baltikumi suurim ratsaspordivõistlus Tallinn International Horse Show; regiooni mainekaim põllumajandusmess Maamess; Eesti suurim auto- ja tehnikamess Motoshow ja korvpalli FIBA Meistrite liiga kvalifikatsiooniturniir. Täiendavalt on Piletikeskuse teenust kasutanud paljud väiksemad üritused üle kogu Eesti.

Eesti Võrkpalli Liiduga on Piletikeskus koostööd teinud juba kaks aastat. Ühiselt on arendatud ja kasvatatud nii klubide kui koondise fännibaasi. Selle tulemusena müüdi septembri alguses toimunud rahvuskoondise kodused Euroopa meistrivõistluste alagrupimängud täismajale välja.  

Piletikeskus teostas nii suurvõistluste eelmüüki kui kohapealset piletimüüki. Samuti hallati kõiki kutseid ja teostati COVID tõendite ja piletite kontrolli. Ürituse jooksul väljastati ligi 25 000 piletit.

“Tõestasime oma tehnilist võimekust sellega, et suutsime praegustes tingimustes väljamüüdud Saku Suurhallis tagada kiire ja tõrgeteta sissepääsu. Maksimaalne järjekorras veedetud aeg inimese kohta oli pool minutit. Nii fännid kui korraldajad jäid teenusega rahule.” 

Hetkel Tartus baseeruv ettevõte avab juba lähiajal kontori Tallinnas ning aasta lõpus ka kahes välisriigis. Ettevõte soovib aastaks 2025 olla Euroopa populaarseim piletimüügi ja publiku kaasamise platvorm.  


Kommentaarid

Kommentaare 0
Ole esimene ja lisa oma kommentaar!