Täna
20. sept
13...16
2...12
Homme
21. sept
15...18
7...13

Eesti

​Vestlusrobot aitab leida vastuseid kriisi puudutavatele küsimustele

Foto: RAPHAEL BLOCH/SIPA/Scanpix
12:35 23. märts 2020
Autor: uudised.ee
Allikas: BNS

Veebiportaalis uudised.ee töötab tänasest automaatne vestlusrobot Suve, mis vastab levinumatele küsimustele seoses eriolukorra ja koroonaviirusega.

Eesti- ja ingliskeelsetele küsimustele vastates kasutab vestlusrobot valitsusasutuste ametlikest allikatest pärinevat informatsiooni.

Riigikantselei strateegiabüroo nõuniku Marten Kaevatsi sõnul on tõese ja ajakohase info saamine praeguses eriolukorras kriitilise tähtsusega. „Vestlusrobot pakub uudset lisavõimalust saada infot meid kõiki puudutavatest elukorralduslikest muudatustest ning samal ajal leevendada koormust erinevatele infoliinidele. Täna võib Suve vestlusrobotit veel võrrelda kutsikaga, kes kõiki trikke ei oska ja vastuseid ei tea, kuid kümned vabatahtlikud töötavad selle nimel, et teda targemaks ja osavamaks õpetada,“ sõnas Kaevats.

Automaatse vestlusroboti Suve idee sai teoks tänu Eesti startup kogukonna, Garage48 ja Accelerate Estonia poolt korraldatud häkatonile Hack the Crisis.

„Idee riigi-ülesest vestlusrobotist on olnud paljudel mõtteis juba enne praegust kriisi, kuid häkatonil tekkis võimalus see väga kiiresti teoks teha ja sellega loodetavasti infoliinide koormust veidigi vähendada,” selgitas üks Suve loojatest Michaela Snopková. Enda sõnul näeb ta välisspetsialistide nõustajana igapäevaselt, et paljud inimeste küsimused ei vaja personaalset konsultatsiooni, vaid õige infoni suunamist. „Ei ole tarvis helistada perearsti infoliinile küsimaks, kas praegu saab Soome sõita või uurida töövõimetuslehe kohta. Neile küsimustele leiab ka Suve vastuse. Nii saavad arsti kätte need, kellel on koroonaviiruse või mõne muu haiguse sümptomite ilmnemisel vaja kiiret ja personaalset nõustamist,” tõi Snopková näite.

Praeguseks on vestlusrobot Suve kasutusel juba mitmel veebilehel, sh. ka portaalis. uudised.ee. Läbi aktiivse kasutamise suudab vestlusrobot õppida ja küsimustele vastata järjest täpsemalt. Tänu vabatahtlike tööle oskab vestlusrobot peagi suhelda ka vene keeles. Lisaks kogub ja edastab Suve toimetajatele kasutajate küsimusi, millele vastust ei leita, aidates sel moel kaasa vestlusroboti arendamisele.

Asjakohast infot eriolukorrast saab jätkuvalt valitsuse eriolukorra veebilehelt ja kriisiinfotelefonilt 1247.

Suve vestlusroboti sünnile aitasid kaasa üle kümne tööalaselt IT, turunduse-ja välisspetsialistide kohanemisega seotud vabatahtliku, Wize AI, boost.ai ning Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) välisinvesteeringute keskus ja programm Work in Estonia, riigikantselei, majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ning Founderly.


Kommentaarid

Kommentaare 0
Ole esimene ja lisa oma kommentaar!