Ettevaatust! Swedbank hoiatab petiste eest

uudised.ee

Swedbank hoiatab, et taas on levimas petukõned, kus helistatakse näiliselt panga numbrilt ja üritatakse meelitada inimesi sisestama oma mobiil-ID või Smart-ID PIN-koode. Lisaks hakkasid levima SMSid, milles palutakse uuendada oma Smart-ID profiili. Swedbank ei ole nende kõnede ega SMSidega seotud.

"Kurjategijad kasutavad suunamist, ootemuusikat, loevad kliendile ette tema isikukoodi või teisi isikuandmeid ja kasutavad kõikvõimalike vahendeid, et luua ohvrile illusioon, et ta tõepoolest räägib pangatöötajaga. Seejärel rõhutakse inimese emotsioonidele, tekitatakse hirm ja arusaam, et tegutseda on vaja kiiesti," kirjeldas Swedbanki klienditeenuse juht Ede Raagmets Delfile antud kommentaaris.

Raagmetsa sõnul on parim soovitus jääda rahulikuks ja mõelda loogiliselt. "Pangatöötaja ei kiirusta klienti, ta ei küsi PIN-koode, ta suhtleb kliendiga tema emakeeles," kirjeldas ta.

Ka tuleb enne mobiil-ID-ga või Smart-ID-ga millegi kinnitamist aga aru saada, mis toimingut parasjagu tehakse. "Kindlasti ei tohi telefonile tulevaid autentimisteateid või allkirjastamisteateid kinnitada oma PIN-koodidega, kui klient ise samal ajal mingit tehingut ei tee," rõhutas Raagmets.

Refereeritud Delfi Ärilehest.

Kommentaarid puuduvad