Uskumatu! Tallinna kõige ohtlikumat rattateed ületavad bussid 172 korda tunnis

uudised.ee

"Laser" tahab teha sarnast eksperimenti nagu Berliinis, kus pandi rattateede äärde karumõmmid, et näidata, et rattateed sõidutee ääres ei ole ohutud ei 8-aastasetele ega ka täiskasvanud inimestele. Seda eksperimenti tahtis "Laser" teha Kaarli puiesteel, kus asub 3 erinevat bussipeatust ja selle vahele on tõmmatud punane rattatee. Selle aktsiooni kohta sai "Laser" aga linnavalitsuselt negatiivse vastuse.

"Antud asukohas, kus te soovite eksperimenti korraldada, asetseb järjest kolm ühissõidukipeatust ja liiklussagedus peatuvatel bussidel tipptunni ajal on 86 väljumist kõigist kolmest peatusest kokku". See vastus aga ise juba ütleb ära, kui ohtlik on punane rattatee bussipeatuse ja sõidutee vahel, kuna buss ise juba teeb üle rattatee edasi ja tagasi kokku 172 manöövrit ühe tunni jooksul. Kuidas on üldse võimalik, et nad tõmbasid selle punase joone sinna, aga ei luba isegi elutute kaisukarudega teha eksperimenti, kuid rattureid lubatakse?

Olar Kärmas ja Jaak-Adam Sooveer ütlesid, et nemad pakkusid sellele kohale sarnase lahenduse, nagu on Gonsiori tänaval hetkel olemas on, aga see langes laualt maha. Karell uurib, et kes siis teeb otsuseid? Looveer selgitab, et siin ei võtnud transpordiamet üksinda otsust vastu, vaid ikkagi olid ka abilinnapead (peamiselt Keskerakonna abilinnapea) ja linnajuhtkond lõpuks siis koos otsutanud. Etteantud tingimused olid sellised, et ehitada ei tohi ja autoliiklust ei tohi piirata ja nõnda see lihtsalt värvitigi punaseks ja ongi ohutum. Üllatusena tuli protsessi käigus välja, et ehitada uus tee on siiski korduvalt lihtsam kui vana joon või värv maha tõmmata. Eestis tellitakse spetsiaalselt Saksamaalt eraldi masin selleks siis, kui on juba suur hulk objekte, kus vaja värv maha võtta.

[embed]https://play.tv3.ee/embed-video/-,CLIP-3434040[/embed]

Kommentaarid puuduvad