Riigikogu ei arutanud tänasel erakorralisel istungjärgul päevakorras olnud alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu, sest istungjärgul ei olnud kohal piisavalt riigikogu liikmeid. Erakorralisel istungjärgul on riigikogu otsustusvõimeline, kui kohal on üle poole riigikogu koosseisust ehk vähemalt 51 riigikogu liiget. Istungjärgu alguses registreerus kohale vaid 25 saadikut. Seega lõppes istungjärk kvoorumi puudumisel. Päevakorra kohaselt pidi eilsel istungjärgul arutlusele tulema Isamaa fraktsiooni algatatud alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (548 SE), mis nägi algselt ette pliivaba bensiini aktsiisimäära langetamise Euroopa Liidu miinimumtasemele ehk 1000 liitri kohta 359 euroni. Aktsiisilangetus pakuti välja üheks aastaks ehk tänavu 1. maist kuni 2023. aasta 1. maini. Rahanduskomisjon viis eelnõusse teise lugemise eel tervet eelnõu teksti hõlmava muudatuse, mille kohaselt langetatakse alates 1. augustist ELi miinimumtasemele pliivaba bensiini ja diislikütuse aktsiisimäärad. Samale tasemele alanevad ka nende kütuste komponentide aktsiisimäärad, samuti korrigeeritakse diislikütusega võrreldavate kütuste aktsiisimäärasid. Kerge kütteõli aktsiisi vähendatakse samavõrra diislikütuse aktsiisiga ning diislisarnaste raske kütteõli ja põlevkivikütteõli aktsiis langeb diislikütuse aktsiisiga samas proportsioonis. Lisaks jäetakse muudatuse kohaselt ära nende kütuste avaldatud, kuid jõustumata aktsiisimäärade tõusud. Riigikogu esimees Jüri Ratas kutsus erakorralise istungjärgu kokku 24 riigikogu liikme ettepanekul.
Roobert Luhft 1 aastat tagasi Mul on arusaamatu miks peaks enne sügist bensiini hinda langetama kui tahetakse, et isiklike autodega sõitmist oluliselt vähendada ? Diisli hinda on mõistlik kiiresti alla tuua aga kas selleks aktsiisi langetamine on õige tee ? Kütuse ja energia müüate ahnust tuleks otsustavalt ja kiirete meetmetega kärpida ja neid võimalusi on rohkem kui üks. Vasta