PAHASED AUTOJUHID: miks suunavad teetöömärgid kohutavalt pikale ümbersõidule? Transpordiamet selgitab!

Joonatan Pärn

Teetööd
Foto: Priit Simson / Delfi

Meiega võtsid ühendust murelikud lugejad, kes on huvitatud, kuidas käib teede hooldustöödest teavitavate märkide paigaldamine. Nimelt on inimesed mures, et teetöödest teavitavad märgid on paigutatud ainult vahetult enne tööde toimumiskohta ning mitmel juhul on autoga liiklejad sattunud tupiktänavasse või pidanud tegema suure ringi, et sihtpunkti jõuda. Teemasse aitab selgust tuua Tallinna Transpordiameti juhataja Andres Harjo.

Kuidas arvestatakse teehooldustöödest teavitavate märkide paigutusel asjaoluga, et autoga liiklejad saaksid võimalikult väikese ringiga sihtkohta jõuda?

"Nii liiklusskeemi koostaja kui kooskõlastaja lähtuvad teadmisest, et liikluse korraldamise eesmärk on tagada häireteta, sujuv, võimalikult kiire, ohutu ja keskkonda minimaalselt kahjustav liiklus," selgitab Harjo.

"See tähendab, et alati püütakse leida kõikidele liiklejatele parim võimalik lahendus, et jõuda sihtkohta, kuid olenevalt objekti asukohast ja suurusest ei ole alati võimalik ideaalset lahendust luua. Iga objekt on erinev ning seetõttu on vajadused ja võimalused juba väga kaugelt suunamiseks ka erinevad." lisab ta.

Kas on võimalik, et hooldustööde tõttu võivad inimesed sattuda tupiktänavasse, kus tekib raskusi ümberpööramisega?

"Paratamatult on tänavate all kommunikatsioonid, mis võivad vajada nende hoolduseks või ehituseks tänava täielikku sulgemist. See tähendab, et tänava otsa paigaldatakse vastavad liiklusmärgid, mis teavitavad, et läbipääsu ei ole. Kui liikleja otsustab siiski tänaval liiklemist jätkata, siis peab ta arvestama, et ümber pööramiseks on ruumi vaid tänava laiuse ulatuses," sõnab Harjo.

Kas on olnud laual variant paigutada teedele rohkem hooldustöödest teavitavaid märke? 

"Iga liiklusmärk sisaldab informatsiooni, mida liikleja peab nägema ja mõistma. Iga täiendava märgi lisamisega muutub informatsiooni maht liiklejale suuremaks ning võib juhtuda, et vähem olulise teabe vahel võib oluline teave jääda tähelepanuta."

"Tallinna linnas toimub samaaegselt palju tänava sulgemisi, mille liialt varajased eelteavitused võivad hakata üksteist selles infoväljas segama. Siiski on meie jaoks oluline anda konkreetne info tänava sulgemisest tuleneva liikluskorralduse muudatuste kohta võimalikult vara," kinnitab Harjo.

Kas üks võimalus ülalpool kirjeldatud olukorra vältimiseks oleks paigutada märgid ka pikemale distantsile enne teehooldustöid, et inimesed oleksid teadlikumad ja saaksid oma marsuuti sihtkohta jõudmiseks juba varem muuta?

"Suure mõjuga tänava sulgemistest ja alternatiivmarsruudi võimalusel paigaldame teavitused juba mitmeid kilomeetreid enne suletavat ala, lisaks kasutame ka muutuva teabega liiklusmärke liiklejatele informatsiooni edastamiseks. Paraku ei pööra liiklejad tihti eelteavitustele tähelepanu ja satuvad ikka kohtadesse, kus ajutiselt on läbilaskevõime piiratud."

Kuidas on teehooldustööd ajaliselt planeeritud, et vältida autojuhtidele kaasnevaid ebamugavusi?

Harjo: "Nii suure mõjuga tänava ajutised sulgemised, kui ka tavapärased teehooldustööd tehakse võimalusel ajal, mil sõidukite liiklus on võimalikult minimaalne. Sellest tulenevalt on kõige intensiivsem tööperiood ajal, mil inimesed on suvepuhkusel. Teehooldustöid on mõnikord võimalik teostada ka öisel ajal, et päevasel ajal saaksid liiklejad muretult taristut kasutada."

Kommentaarid puuduvad