TURVALISUS KASVAB? Katse: vaata, mil määral suurendab värske muudatus renditõukeratta ohutust

Joonatan Pärn

Tänavu on elektritõukeratastega juhtunud üle kahesaja liiklusõnnetuse, millest suur osa on toimunud renditõukeratastega. Bolt on hakanud enda tõukerattaid turvalisemaks muutma ning kehtestab reede ja laupäeva õhtuks kiirusepiirangu 17 kilomeetrit tunnis. Kui palju aitab muudatus vähendada tõukeratta pidurdusteekonda? Tegime katse, et see välja selgitada!

Sel aastal on elektritõukeratastega juhutunud üle 230 liiklusõnnetuse. Võrreldes eelmise aastaga on õnnetuste arv kasvanud koguni 57% võrra. Bolt teeb tõukeratturite turvalisuse tõstmiseks muudatuse, mille raames vähendatakse renditõukerataste maksimumkiirust reede ja laupäeva õhtuti 17 kilomeetrini tunnis, varasema 25 kilomeetrilt tunnis asemel. Proovisime järgi, kui palju vähendab väiksem kiirus tõukeratta pidurdusteekonda!  

Esimesel katsel sõitsime Bolti tõukerattaga tavapärase piirkiirusega ehk 25 km/h. Sel juhul oli äkkpidurduse korral pidurdusteekond 2,89 meetri pikkune! Kiirusel 17 km/h sõites oli pidurdusteekonna pikkuseks 1,48 meetrit. Ehk väiksem kiirus tähendab 1,41 meetrist erinevust pidurdusteekonnas. 

Vaata täpsemalt juba videost!

Kommentaarid puuduvad