Miks nii? Tuhanded kodutarbijad loobusid universaalteenusest

BNS

Elekter
Foto: 123rf

Eesti suuremate elektrimüüjate sõnul on elektri universaalteenuse paketist otsustanud loobuda mitmed tuhanded kodutarbijad.

Eesti Energia pressiesindaja Mattias Kaiv ütles BNS-ile, et ettevõtte klientidest loobus universaalteenusest enne 12. oktoobrit, mis oli ettevõttele loobumisest teada andmise esialgne tähtaeg, ligi 23 000 kodutarbijat. "Tänase seisuga on 1. oktoobrist universaalteenusele üle läinud 133 000 Eesti Energia kodutarbijast klienti. Pärast 12. oktoobrit on universaalteenusest loobunud veel ligi 5800 klienti," lisas Kaiv.

Eesti Gaasi kommunikatsiooni- ja turundusjuht Kersti Tumm ütles toimetusele, et elektri universaalteenuse kliente on ettevõttel umbkaudu 6000, ent liitumisepakkumise saanutest otustas tähtaja saabudes loobuda ligi 10 protsenti.

AS Alexela elektrimüügi tootejuht Martin Müürisepp kommenteeris BNS-ile, et nende klientidest on umbes 70 protsenti neid, kes läksid üle universaalteenusele, kuid loobujaid on 8 protsendi ligi. "Loobujaks on kliendid, kellel on väike tarbimine ja/või kes on oma kodumajapidamistes investeerinud elektrihinnale vastavalt elektritarbimist juhtivatesse nutiseadmetesse," lisas Müürisepp.

VKG Elektrivõrkude suhtekorraldusjuht Irina Bojenko ütles BNS-ile, et nende VKG Elektrivõrkude kliendibaasi kuulub üle 27 000 kliendi, kes tarbivad alates 1. oktoobrist elektrienergiat universaalteenuse hinnaga, lisades, et universaalteenuse kliente võib jagada kaheks grupiks.

"Esimesed on lepingulised kliendid, kelle elektrihind osutus universaalteenuse hinnast kõrgemaks. Neile saatsime pakkumised universaalteenusele üleviimise kohta. 4500-st pakkumise saajast otsustas valdav enamus ehk 94 protsenti universaalteenuse kasuks. Teisse gruppi kuuluvad üldteenuse kasutajad ehk need kliendid, kellel ei olnud sõlmitud ühtegi teenuspakkujaga elektrienergia lepingut. Selliseid kliente on meil ligi 23 000 ning nendele rakendus universaalteenuse hind automaatselt," lisas Bojenko.

Universaalteenusega liitumise võimalus avanes kodutarbijatele 1. oktoobrist. Kui kliendi elektripakett oli kallim kui universaalteenuse hind, siis viisid ettevõtted kliendi automaatselt universaalteenusele üle, kui klient just sellest ise ei loobunud. 

Konkurentsiamet kehtestas septembri lõpus ajutiseks universaalteenuse tootjahinnaks 154,08 eurot megavatt-tunni kohta ehk 15,4 senti kilovatt-tunni kohta, millele lisandusid vastavalt teenusepakkujale mõistlik kasum ja teenustasud. Suuremate universaalteenuse pakkujate hinnad jäävad 19–20 sendi vahele kilovatt-tunni kohta, millest arvutatakse aga automaatselt maha 5-sendine riigipoolne toetus ja lisanduvad teenus- ning võrgutasud vastavalt paketile.

Võrdluseks: elektribörsi Nord Pool Eesti hinnapiirkonnas kujunes selle aasta oktoobrikuu keskmiseks hinnaks 174,29 eurot megavatt-tunnist.

Näita 2 kommentaari

Elektrihinna kõikumisi ära kasutades saab oluliselt säästa. Celeon.eu pakub seadmeid mis automaatselt elektriturgu järgides kütteseadme töötsüklit reguleerivad. Sobib näiteks elektriradiaatorile, veeboilerile, õhksoojuspumbale. Teoreetiliselt saab ka õhk-vesi- või maasoojuspumpa juhtida. Tööpõhimõtteks on soodsa elektriga tundidel ettekütmist teha. Kui kütteseadme tööd elektribörsi arvestades ei juhita, võib puht juhuslikult tarbimine sattuda suures osas kõrge hinnaga tundidele.

Vasta

..EE teeb mis tahab ja muudab Lepingut nagu soovib.Oli leping kehtivus kuni 31.12.22 kindel pakett tähtajani,nüüd suhtlemata,ette teavitamata,saadeti uus Leping universaal.Uus Leping tehtud 01.10 22 kuni 2026 aastani. Kurb,kui nahaalselt EE tegutseb.

Vasta