Must turg kogub populaarsust: võltskaubad lähevad noorte seas hästi kaubaks

Võltsitud kaubamärkidega tooted.
Võltsitud kaubamärkidega tooted. — FOTO: MTA

Euroopa Liidu Intellektuaalomandi Ameti (EUIPO) uuringust selgus, et kolmandik eurooplastest peab võltskauba ostmist aktsepteeritavaks, kui ehtsa toote hind on liiga kõrge. Sama arvavad koguni pooled noortest.

35 protsenti Eesti tarbijatest ei teadnud, kas toode on ehtne või mitte, ja 10 protsenti teatas, et on ostnud võltsinguid tahtlikult.

80 protsenti eurooplastest arvab, et võltsingud toetavad kuritegelikke organisatsioone ning kahjustavad ettevõtteid ja töökohti.

Vaatamata neile positiivsetele tulemustele peab kolmandik eurooplasi võltskaupade ostmist endiselt aktsepteeritavaks, kui originaali hind on liiga kõrge; 15–24-aastastest noortest tarbijatest arvavad nii pooled.

Loe täispikka artiklit Postimehest!

Kommentaarid puuduvad