Prantsusmaa paljastas ulatusliku Venemaa desinformatsioonikampaania

Prantsusmaa välisminister Catherine Colonna.
Prantsusmaa välisminister Catherine Colonna. — FOTO: KARIM JAAFAR / AFP / Scanpix

Prantsusmaa teatas teisipäeval, et paljastas Venemaa ulatusliku desinformatsioonikampaania, mille käigus on postitatud Ukrainale vaenulikke valeuudiseid, jättes mulje, nagu oleksid need avaldanud soliidsed Prantsuse uudisteorganisatsioonid.

"Prantsusmaa mõistab hukka taolise tegevuse, mis ei ole ÜRO Julgeolekunõukogu alalise liikme vääriline," ütles välisminister Catherine Colonna avalduses. "Prantsuse võimud teevad tihedat koostööd oma partneritega, et võita Venemaa käivitatud hübriidsõda," lisas ta.

Lääneriigid on üha rohkem mures Venemaa desinformatsioonikampaania intensiivistumise pärast. Moskva püüab seoses oma agressiooniga Ukraina vastu mõjutada avalikku arvamust kõikjal maailmas.

Prantsusmaa on löönud aastaid häirekella väidetavate Vene desinformatsioonikampaaniate pärast prantsuskeelses Aafrikas, eriti neis riikides, kus on olnud tegus Vene erasõjavägi Wagner.

"See kampaania tugineb eriti riiklikku meediat ja valitsuse saite järele aimavate libaveebikülgede loomisele, aga ka libakontodele sotsiaalvõrgustikes," ütles Colonna.

Sellise küberoperatsiooni ohvriks on langenud vähemalt neli suurt Prantsuse päevalehte – Le Parisien, Le Figaro, Le Monde ja 20 Minutes.

Prantsuse välisministeerium nurjas hiljuti katse luua nende endi veebiküljest libasait, märkis Colonna. Tema sõnul on Vene suursaatkonnad ja kultuurikeskused aktiivselt osalenud kampaania võimendamises.

"See kampaania on värske näide hübriidstrateegiast, mida Venemaa rakendab, et õõnestada rahumeelse demokraatliku arutelu tingimusi ja seeläbi õõnestada meie demokraatlikke institutsioone," sõnas ta, lisades, et ükski manipulatsioonikatse ei pane Prantsusmaad loobuma Ukraina toetamisest Venemaa agressioonisõja valguses.

"Ükski manipuleerimiskatse ei heiduta Prantsusmaad toetamast Ukrainat, kes on silmitsi Venemaa agressioonisõjaga," lisas ta.

Arvatakse, et kampaania hõlmab muu hulgas võltsitud artiklite loomist veebilehtedel, mis on igas mõttes identsed meediaorganisatsioonide seaduslike saitide omadega, kuid millel on erinevad domeeninimed – näiteks .ltd, mitte .fr.

Kommentaarid puuduvad